The hotel finder
Σέρβις μηχανών

Βρες δουλειά αμέσως!

Από στις 12 Αυγούστου 2012
Εργασία

Γίνε «ιντερνετικός» ελεύθερος επαγγελματίας. Πρόσφερε τις υπηρεσίες σου μέσω ίντερνετ στο εξωτερικό από το σπίτι σου και δες τον τραπεζικό λογαριασμό να γεμίζει.

Είτε μισθωτός, είτε ελεύθερος επαγγελματίας, είτε επιχειρηματίας οι μέρες είναι δύσκολες και το χειρότερο είναι ότι θα έρθουν χειρότερες. To 2012 αναμένεται να φτάσει η ύφεση στο 5%. Ετσι, οι περικοπές δαπανών, οι απολύσεις και η περαιτέρω μείωση της ζήτησης θα ενταθούν. Η ανεργία θα προσεγγίσει το 25% και για ορισμένους αναλυτές ίσως το ξεπεράσει. Ηδη, η ανεργία στους νέους είναι πάνω από 51%.

Ομως, υπάρχουν λύσεις και στα πιο δύσκολα προβλήματα. Μία από αυτές είναι να αναζητήσουμε εργασία στο εξωτερικό, σε χώρες με μεγαλύτερες αγορές και ενδεχομένως με λιγότερα οικονομικά προβλήματα.

Ενας τρόπος είναι να πάρουμε τις βαλίτσες μας και να φύγουμε. Ενας πιο εύκολος τρόπος είναι να ανοίξουμε ένα «ιντερνετικό» γραφείο, παρέχοντας τις υπηρεσίες μας ως ελεύθεροι επαγγελματίες ή απλοί ιδιώτες στο εξωτερικό.

Σήμερα υπάρχουν αρκετές ιστοσελίδες που λειτουργούν ως «αγορές» εργασίας. Είναι κάτι σαν πλατφόρμες δημοπρασίας ελεύθερων επαγγελματιών. Από τη μία υπάρχουν αυτοί που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε κάποια τιμή. Από την άλλη είναι εκείνοι που αναζητούν έναν ειδικό για να τους κάνει μια συγκεκριμένη εργασία σε μία συγκεκριμένη τιμή. Αν οι δύο πλευρές συμφωνήσουν, τότε «κλείνει» η συμφωνία. Φυσικά, μπορεί κάποιος να αναζητά συνεργάτη και να προσφέρει υπηρεσίες ταυτόχρονα.

Ας υποθέσουμε ότι κάποιος γνωρίζει πολύ καλά την αγγλική γλώσσα. Επομένως, μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες μετάφρασης, πχ από ελληνικά στα αγγλικά και αντίστροφα, σε μία τιμή. Αν διαπιστώσει ότι έχει μεγάλη ζήτηση, τότε μπορεί να απευθυνθεί σε τρίτους, ώστε να του κάνουν τη δουλειά που δεν προλαβαίνει σε μία τιμή που τον συμφέρει και του αφήνει κέρδος.

Ενδεικτικά αναφέρονται οι σελίδες peopleperhour (www.peopleperhour.com) και twago (www.twago.com – free lancers for hire). Σε αυτές τις ιστοσελίδες μετρήσαμε πάνω από 70 ειδικότητες που αναζητούν ή προσφέρουν εργασία: από μεταφραστές και προγραμματιστές μέχρι διαιτολόγους και ειδικούς σε έρευνες αγοράς.

Αρχικά θα πρέπει να εγγραφείς ως μέλος, είτε στην πλευρά της ζήτησης είτε στην πλευρά της προσφοράς. Η διαδικασία αυτή είναι δωρέαν. Απλά συμπληρώνεις τα στοιχεία του (όνομα, επώνυμο, χώρα, ηλικία, επάγγελμα, το είδος της εργασίας που προσφέρεις, την τιμή, τον τρόπο πληρωμής (πχ ανά ώρα, με την ολοκλήρωση της εργασίας, μέσω πιστωτικής κλπ), τη γλώσσα, την επαγγελματική εμπειρία κλπ. Είναι απαραίτητο να σημειώσεις ποιες υπηρεσίες προσφέρεις ή για ποιους επαγγελματίες ενδιαφέρεται προκειμένου το σύστημα να σου υποδεικνύει αυτόματα τις «διαθεσιμότητες» εκείνη τη στιγμή.

Αν για παράδειγμα έχεις ανοίξει κωδικό ως ελεύθερος επαγγελματίας προσφέροντας μεταφράσεις (πχ από ελληνικά στα αγγλικά και αντίστροφα), αμέσως στο προφίλ του λογαριασμού και στο mail σου θα έρθουν οι πρώτοι ενδιαφερόμενοι. Το πιο πιθανό είναι να ζητήσουν κάποιες διευκρινίσεις, πχ χρόνος παράδοσης κλπ, αλλά και να κάνουν το λεγόμενο «παζάρι». Ο διάλογος αυτός μπορεί να γίνεται δημόσια, είτε ιδιωτικώς με ανταλλαγή mail. Αν λάβετε πολλές προτάσεις συνεργασίας, μπορείτε να «παγώσετε» την αναζήτηση προκειμένου να μη δέχεστε από το σύστημα άλλες προτάσεις. Επίσης, σημειώνετε αν θέλετε τιμολόγιο (συμπληρώνετε στοιχεία ΑΦΜ κλπ) ή απλή απόδειξη.

Κάτι αντίστοιχο ισχύει από την πλευρά της προσφοράς εργασίας. Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα γραφείο που σχεδιάζει ιστοσελίδες και θα θέλατε έναν συνεργάτη για να σας κατασκευάσει κάποιο ειδικό πρόγραμμα. «Βγαίνετε» στη δημοπρασία, αναγράφετε τι ζητάτε, περιγράφετε με ακρίβεια αυτό που θα θέλατε και σημειώνετε μία τιμή που είστε διατεθειμένος να πληρώσετε. Επίσης, σημειώνεται το χρόνο παράδοσης που επιθυμείτε. Σε λίγο θα δέχεστε προσφορές. Επιλέγετε αυτόν που θέλετε, αφού πρώτα δείτε το προφίλ του, προηγούμενες δουλειές του κλπ, και αναθέτετε την εργασία.

Επειδή κάποιες φορές όλες αυτές οι υπηρεσίες, όπως κάποιες που τύπου «μηνιαίο εισόδημα μέχρι 3.000 ευρώ από το σπίτι σας», δεν είναι ακριβώς όπως ακούγονται, αποφασίσαμε να ανοίξουμε κωδικό και να αναζητήσουμε εργασία στο peopleperhour.

Ανοίξαμε τον κωδικό στις 20 Οκτωβρίου 2011 και δηλώσαμε ότι είμαστε δημοσιογράφοι και ότι μπορούμε να παρέχουμε υπηρεσίες επιμέλειας κειμένων, συγγραφής και διόρθωσης, στα ελληνικά και τα αγγλικά. Θέσαμε ως τιμή τις 80 στερλίνες ανά ώρα,  αλλά σημειώσαμε ότι δεχόμαστε διαπραγμάτευση για πληρωμή κατ’ αποκοπή (με το κομμάτι, δηλαδή).

Μέχρι τις 22 Νοεμβρίου είχαμε δεχτεί 32 προτάσεις, τις οποίες θα μπορούσαμε να αποδεχτούμε καθώς ήταν εντός του εύρους των τιμών μας και εντός των υπηρεσιών που προσφέραμε. Επειδή οι δουλειές ήταν σχετικά μικρές (περίπου 1 ώρα η μία για έναν έμπειρο επαγγελματία), υπολογίζουμε ότι αν τις είχαμε κάνει δεκτές, τότε θα κερδίζαμε σε ένα μήνα πάνω από 2.000 ευρώ. Δεν είναι άσχημα σε τέτοιες δύσκολες εποχές. Σημειώνεται ότι δεν κάναμε καμία προσφορά δεκτή.

Ταυτόχρονα, αναζητούσαμε ελεύθερους επαγγελματίες από Ελλάδα και εξωτερικό προκειμένου να μεταφράζουν μικρά κείμενα από ελληνικά στα αγγλικά και τα γαλλικά. Σε μισή ώρα είχαμε δεχτεί πέντε προτάσεις σε πολύ καλές τιμές από Ελληνες και ξένους ελεύθερους επαγγελματίες – μεταφραστές.

Οταν ήρθε η στιγμή να επιλέξουμε συνεργάτη, τότε διαπιστώσαμε τι θα πρέπει να έχει το προφίλ μας, ώστε να προσελκύει περισσότερες προσφορές.

Κατ’ αρχήν θα πρέπει να παρουσιάζουμε προηγούμενες εργασίες μας. Μεταφράσεις, προγράμματα, βίντεο κλπ. Ο ενδιαφερόμενος εργοδότης θα πειστεί πιο εύκολα για τις ικανότητές μας.

Δεύτερον, θα πρέπει να είμαστε ειλικρινής για το τι μπορούμε να προσφέρουμε. Διότι, οι υπηρεσίες αυτές αναρτούν στην πρώτη σελίδα τους καλύτερους σε κάθε τομέα, αλλά και τους χειρότερους. Επίσης, ο συνεργάτης έχει δικαίωμα να διατυπώσει δημοσίως την άποψή του για την ποιότητα της δουλειάς που έλαβε από εσάς.

Τρίτον, συμπληρώστε όλα τα απαραίτητα στοιχεία. Πχ mail, επαγγελματική εμπειρία κλπ. Προϋπηρεσία σε μεγάλες εταιρείες έχει ιδιαίτερη βαρύτητα.

Τέταρτον, δεν χρειάζεται να λέτε πολλά όταν περιγράφετε την υπηρεσία που προσφέρετε ή τον επαγγελματία που αναζητάτε. Μείνετε μόνο σε αυτό που ζητάτε. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να πείτε ότι θέλετε ένα λογισμικό, το οποίο θα είναι πρωτοποριακό και θα κάνει μία συγκεκριμένη δουλειά και το οποίο θα εφαρμοστεί στην τάδε εταιρεία και από εκεί θα γίνω πλούσιος… Πείτε ότι θέλω έναν προγραμματιστή που να γνωρίζει πχ τον κώδικα C+ για ένα πρόγραμμα μηχανογράφησης. Οι λεπτομέρειες είναι περιττές. Αν σας ζητήσουν διευκρινήσεις, περιοριστείτε στα απολύτως απαραίτητα και τεχνικής φύσεως θέματα.

Πέμπτον, δεν χρειάζεται να λέτε «ναι» σε όποιον σας προσφέρει εργασία σε καλή τιμή. Δείτε τα σχόλια συνεργατών του, δείτε τις δουλειές του κλπ.

Εκτον, μην πέσετε στην παγίδα του χρόνου. Επειδή οι προσφορές θα είναι πολλές, υπάρχει περίπτωση να πείτε «ναι» σε τόσες δουλειές με αποτέλεσμα να μην μπορείτε να ανταποκριθείτε. Είναι ό,τι χειρότερο. Παρ’ όλα αυτά, αν σας συμβεί κάτι τέτοιο, αναζητήστε με τη σειρά σας βοηθούς. Αναθέστε σε αυτούς μερικές δουλειές.

Πηγή: newspark.eu

Σας ενδιαφέρουν;

About geonet

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *