Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Τεχνολογία

Η σχέση των Ελλήνων με twitter και facebook

2.04Kviews

Oλοκληρώθηκε η Πανελλήνια ετήσια Έρευνα του 2012 για τη συμπεριφορά των χρηστών των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου- ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η έρευνα έδωσε έμφαση τόσο στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook), όσο και στα υπόλοιπα είδη social media (blogs και review pages). Στην ποσοτική έρευνα συμμετείχαν 1100 internet users, που χρησιμοποιούν τα social media.

Ξεκινώντας από το facebook, (στο οποίο έχουμε διείσδυση στον πληθυσμό των Internet users στην Ελλάδα, της τάξεως του 77%), 1 στους 2 χρήστες του δηλώνει ότι είναι συχνά παθητικός χρήστης του μέσου, αφού η βασική ενέργεια που ακολουθεί, με ποσοστό 50%, είναι το “like”.

Συγκρίνοντας τα αποτελέσματα του 2011 και του 2012, παρατηρούμε μια αύξηση στον αριθμό των “φίλων” της τάξης του 40%. Ώντας πλέον πιο ώριμοι οι facebook users στη χρήση του μέσου, έχουν αρχίσει να αναπτυσουν προβληματισμούς ως προς τη χρήση του. Το 46% δηλώνει ότι έχει αμφιβολίες για την αξιοπιστία των ειδήσεων που λαμβάνει, και το 40% δηλώνει ότι θεωρεί ότι παραβιάζεται η προσωπική του ζωή, ενώ 1 στους 7 θεωρεί ότι το facebook τον απομακρύνει από τους πραγματικούς του φίλους.

Όσον αφορά το Twitter (ένα μέσο μέ αριθμό χρηστών που ξεπερνά τους 210.000) αναπτύσσεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Το 73% των χρηστών του, δηλώνει ότι προτιμά να παρακολουθεί τις εξελίξεις, και πάνω από ένας στους δυο χρήστες δηλώνει ότι αφήνει τακτικά και το δικό του tweet. Παρ΄όλα αυτά αρχίζει να δημιουργείται ένα σοβαρό ποσοστό (15-25%) που έχει προβληματισμούς για αντιεπαγγελματικά tweets, όπως και για σεξιστικά / ρατσιστικά tweets.

‘Ενα μέσο το οποίο αναπτύσσεται επίσης με γρήγορους ρυθμούς στη χώρα μας είναι το Linkedin (διείσδυση στους internet users της τάξεως του 10%). Λόγω της αύξησης της ανεργίας έχει παρατηρηθεί και αύξηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Για παράδειγμα το 74% των χρηστών social media που είναι άνεργοι (άτομα όλων των ηλικιών και των μορφωτικών επιπέδων) δηλώνει ότι χρησιμοποιεί blogs από τα οποία μπορούν να ενημερωθούν είτε για νέες θέσεις εργασίας, είτε για σεμινάρια με τα οποία μπορούν να επιμορφωθούν για τις νέες τάσεις και τα νέα αντικείμενα που ζητά η αγορα. Επίσης άτομα ηλικίας 24-44 ετών, από το ίδιο group που είναι άνεργοι, με προπτυχιακες ή/και μεταπτυχιακές σπουδές, σε ένα ποσοστό 59%, δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το linkedin ως μέσο ανεύρεσης εργασίας.

Τέλος, συγκρίνιντας τους τρεις τύπους μέσων κοινωνικής δικτύωσης (σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, blogs, review pages) οι χρήστες δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης για να ενημερωθούν για πολιτιστικές εκδηλώσεις, κινηματογράφο και μουσική, τα Blogs για ειδήσεις, πολιτική, υγεία, κοινωνία, τεχνολογία και αθλητισμό, ενώ τα review pages κυρίως για ταξίδια, προϊόντα, μάρκες, κινηματογράφο και μουσική.

Πηγή: newspark.eu

Leave a Response