Τρίτη, Νοεμβρίου 21, 2017
Ευ ζειν

Πόδια για φίλημα!

12.9Kviews

Πώς να απαλλαγείτε από τις σκληρύνσεις στα πέλματα και να έχετε φτέρνες σας βελούδο.

Τα πέλματα των ποδιών αποκτούν σκληρύνσεις για πολλούς λόγους -ιδιαίτερα τα αντρικά, σε αντίθεση με ό,τι μπορεί να πιστεύει ο κόσμος-, λένε οι ειδικοί ποδολόγοι.

Η βασική αιτία των σκληρύνσεων είναι η στάση του ποδιού που έχει να κάνει καθαρά με γενετικούς λόγους (πχ πλατυποδία, στραβά δαχτυλάκια κλπ) και με παπούτσια που «χτυπάνε». Αιτία της σκλήρυνσης είναι η συνεχής πίεση που ασκείται σε ένα σημείο του ποδιού που έχει ως αποτέλεσμα να σταματά η αιμάτωση και σε αυτό το σημείο το δέρμα (εξωτερική στιβάδα) να νεκρώνει. Το ίδιο αποτέλεσμα έχουμε όταν το πέλμα χρειάζεται κάπου στήριξη, την οποία δεν τη βρίσκει και έτσι από μόνο του δημιουργεί «στήριγμα», το οποίο στη συνέχεια πιέζεται και δημιουργείται η σκλήρυνση. Επομένως, όσο πιο μαλακά παπούτσια χρησιμοποιούμε τόσο λιγότερες σκληρύνσεις θα έχουμε.

Η δεύτερη αιτία είναι η αφυδάτωση και η έλλειψη βιταμινών. Η επαρκής και σωστή ενυδάτωση μαζί με τη λήψη φρούτων και λαχανικών βοηθούν στη μη δημιουργία σκληρύνσεων. Επίσης, η τακτική τοπική ενυδάτωση, με ελάχιστη ποσότητα από οποιαδήποτε ενυδατική κρέμα για χέρια, πόδια, πρόσωπο ή ακόμα και άφτερ σέιβ ή βαζελίνη, μετά το ντους είναι αρκετή.

Τώρα, πώς φεύγουν οι σκληρύνσεις που ήδη έχουμε;

Η απάντηση είναι: σταδιακά! Αυτό είναι το μεγάλο μυστικό της επιτυχίας. Δηλαδή δεν παίρνουμε έναν τρίφτη (σκράπα) ή κάποια εργαλεία που λειτουργούν με ξυράφια και προσπαθούμε με την πρώτη εφαρμογή να απαλλαγούμε από την σκλήρυνση και να εμφανιστεί το μαλακό δέρμα. Σε αυτή την περίπτωση, το μόνο που θα καταφέρουμε ένα να τραυματίσουμε το δέρμα ή να το ερεθίσουμε σημαντικά (μπορεί και έγκαυμα από την τριβή), με αποτέλεσμα να προκαλέσουμε χειρότερα αποτελέσματα ως προς τις σκληρύνσεις διότι το φυσιολογικό είναι το δέρμα να αντιδράσει και να προσπαθήσει να κλείσει τις πληγές και να προστατευθεί. Για να δείτε αν έχετε κάνει κάτι τέτοιο μετά από μία προσπάθεια, δοκιμάστε ύστερα από μία δύο ημέρες να μουλιάσετε τα πόδια σας σε μία λεκάνη με νερό. Αν μουλιάσουν και στα σημεία που τα τρίψατε έχουν φουσκώσει και έχουν χρώμα άσπρο, τότε έχετε προκαλέσει βλάβη.

Η σωστή αντιμετώπιση είναι η εξής:

  1. Σε τελείως στεγνά πόδια τρίβουμε με την σκράπα απαλά και με μεγάλες κινήσεις. Οχι γρήγορα με κοφτές κινήσεις. Τρίβουμε όσο γίνεται με τρόπο να καλύπτεται μεγάλη επιφάνεια. Κάθε τόσο σκουπίζουμε το πόδι από τα πετσάκια και με το χέρι μας χαϊδεύουμε την περιοχή που τρίψαμε για να δούμε εάν έχει μαλακώσει. Μόλις έχει βγει η πρώτη σκληρή στιβάδα, σταματάμε. Δεν συνεχίζουμε άλλο ώστε να αποκαλυφθεί το τελείως μαλακό δέρμα όπως θα θέλαμε, διότι θα τραυματιστούμε.
  2. Συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο σε όλο το πόδι. Αν δεν είμαστε σίγουροι πόσο να τρίψουμε, καλύτερα να τρίψουμε λιγότερο.
  3. Πλένουμε τα πόδια μας, τα σκουπίζουμε καλά και κάνουμε ελαφρύ μασάζ με κάτι ενυδατικό, ο,τιδήποτε, ακόμα και ελαιόλαδο.
  4. Επαναλαμβάνουμε το τρίψιμο και την ίδια διαδικασία όχι συχνότερα από μία φορά την εβδομάδα. Το ιδανικό είναι κάθε 15 ημέρες. Μόλις αποκατασταθεί η επιδερμίδα του ποδιού και απαλλαγείτε από τις σκληρύνσεις (ανάλογα με τις σκληρύνσεις αυτό μπορεί να πάρει και τρεις μήνες), θα συντηρείτε τα πόδια σας με την ίδια ακριβώς διαδικασία κάθε μήνα ή κάθε 1,5 μήνα, όχι συχνότερα.

Προσοχή

Ιδιαίτερη προσοχή στην περιποίηση των ποδιών θα πρέπει να δίνουν όσοι πάσχουν:

α) από αγγειακά προβλήματα

β) από διαβήτη

γ) από μύκητες

δ) από φλεγμονές ή λοιμώξεις του δέρματος

ε) από ερεθισμούς στο δέρμα

ζ) από φτέρνες και άλλα σημεία που μπορεί να έχουν «σκάσει» για οποιοδήποτε λόγο ή έχουν πληγές.

Σε αυτές τις περιπτώσεις μην κάνετε τίποτα μόνοι σας, ούτε να ακολουθήσετε τις παραπάνω συμβουλές, αν δεν απευθυνθείτε πρώτα σε εξειδικευμένο αισθητικό – ποδολόγο ή ακόμα καλύτερα σε δερματολόγο Ιατρό. Αυτοί θα αναλάβουν να σας δώσουν τις καλύτερες συμβουλές για θεραπεία και συντήρηση.

Πηγή: newspark.eu

Leave a Response

Inline
Inline